Scream for me, Stockholm!

"Scream for me Wacken! Grym start på Iron Maiden! 75 000 i publiken!"

Sms från farsgubben sent i torsdags. Han är på Wacken Open Air i Tyskland med sitt band Degradead och även som Sveriges domare i den internationella tävlingen Metal Battle. Lost Domain var ett av bidragen som tävlade för att få representera Sverige, men vi nådde tyvärr inte ända fram. Det vinnande bidraget i år blev för övrigt Finland.

Idag är det Sonisphere i Stockholm, där huvudbandet är just Iron Maiden. För att sluta cirkeln ytterligare så var vi för ganska precis två år sedan på Wacken Open Air och såg - jajamensan - Iron Maiden. Då var det extremt lerigt och regnigt, som ni kanske ser på bilden nedan. Därför blir jag lite nostalgisk när jag ser väderprognosen för idag: regn. Men på med regnponchon så är det bara ge sig in i leran och kämpa. Vi ses där!


Heidi och jag på Wacken Open Air sommaren 2008.


Kommentarer
Postat av: Janne Lundqvist

Det var Finland som vann. Island var länge mitt förstaval, men i slutändan så röstade jag så här:

1.Frankrike

2.Finland

3.Island



2010-08-13 @ 08:25:43
URL: http://www.lunkan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0