Lär känna dina grannar

Jag har hunnit bo i min lägenhet på Vindruvsbacken i ett par år nu, men ändå har jag aldrig tagit någon större notis om vilka andra typer av människor som huserar i min byggnad. När jag kom hem i onsdags efter en natt i Sundbyberg och såg brevbäraren komma ut från en port på min gata så kunde jag naturligtvis inte motstå frestelsen att fråga om jag inte kunde få hjälpa till och dela ut breven i min egen port? Brevbäraren log och förklarade att detta självklart gick bra, så jag tog postbunten och gav mig iväg. Din post avslöjar mer än vad du tror om dig själv, vare sig det gäller vykort från andra sidan jordklotet, brev från Kronofogden, Se & Hör-tidningar, etc. Och som Seinfeld-brevbäraren Newman uttrycker det: ”Kontrollerar man posten, så kontrollerar man informationen.” Hör ni det, kära grannar? Jag vet vilka ni är.

 

PS. Det kändes smått surrealistiskt att dela ut post i sin egen byggnad, men tyvärr hade jag inga brev till mig själv. En liten besvikelse, faktiskt. DS.  



Jag frågade om jag kunde få dela ut min egen post. Brevbäraren bara log.


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha!! Undrar om det var några brev till vampyren?... Vilken rar postis dessutom! ;) Hälsa till bröderna när du ser dem! (när tvingar ni dem att skaffa Facebook?) ;)

2010-04-02 @ 19:12:59
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Linda

Som svar på din kommentar dessutom: tänka sig att samtliga bilderna i inlägget är tagna med mobilkameran! Den är nästan bättre än min "riktiga" kamera. :)

2010-04-02 @ 19:18:47
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Ritva Mickelsson

Du läste väl inte vykorten?

2010-04-03 @ 09:27:50
Postat av: Erika Edewien

Haha, hur kan man få reda på något om folk? Genom inkasso-breven kanske? =)

2010-04-04 @ 14:48:07
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Niklas

Linda: Jag ska hälsa till Bröderna, fast de har svurit på att aldrig skaffa Facebook, so don't get your hopes up.



Farmor: Inte den här gången, men annars brukar man givetvis tjuvläsa lite.



Edewien: Typ sådant, ja. Eller om personen får mycket Allers-tidningar så vet man att det är en pensionär som bor där. :)

2010-04-04 @ 17:56:34
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0