Grabbkväll... med allt vad det innebär.

Fruntimmer i all ära, men vissa kvällar vill man bara umgås med grabbarna, vilket i många fall innefattar shotbrickor, strippor och slagsmål på stan. Fast i just vårt fall så innebar det en lugn och stillsam kväll hemma hos Ahlin i Sundbyberg (Erika var i Helsingborg just denna helgen), med hårdrock och multiplayer i Fifa.

Festen inleddes med ett besök på alkiskrogen Bel Ami i Sundbyberg, där servitören spillde pommes frites över hela vårt bord och sedan inte lyckades få mitt kort att fungera när det var dags att betala. Ahlin fick täcka upp för mig och jag skämdes något oerhört. Sedan var det dags att göra ett snabbt besök på Lidl. Där blev jag tillfrågad av en liten tös och hennes storasyster (?) om jag inte kunde tänka mig att köpa en majblomma, fast det bara är april än så länge. Eftersom jag kände för att vara givmild och hade 50 kronor löst i plånboken så slog jag till på en blomma. "Tack så mycket, det var himla snällt av dig" sa storasystern och gav mig en varm blick. "Äsch då", sa jag och rodnade.

Hemma hos Ahlin dracks det sedan öl, cider och Captain Morgan samtidigt som det lyssnades på olika former av hårdrock, som Judas Priest, In Flames, Katatonia, Porcupine Tree och Opeth. Festens höjdpunkt var dock att flera gäster tagit med sig PS3-kontroller, vilket möjliggjorde en rejäl batalj i PS3-upplagan av Fifa med tre spelare i varje lag. Timmarna höll på att rinna iväg, då plötsligt CJ uppenbarade sig i vardagsrummet. "Jaså, är det här nördhörnan?!" dundrade han och vi anade att det kunde bli bråk. Men till allas lättnad ville CJ bara spela som alla andra och han slog sig ner i soffan och väntade snällt på sin tur. Vilken kille!

Eftersom jag framåt 23-tiden var tvungen att överge sällskapet för att istället åka till Täby och ta hand om min fotskadade flickvän så kunde jag inte vara med till det bittra slutet, men dagen därpå fick jag höra att det varit en lugn tillställning som klingat av stillsamt vid 2-tiden. Bara killar = inget bråk och inget gick sönder. Ett framsteg för mänskligheten, eller vad säger ni?


Kapten Larsson.


Mattias lyssnar på en ny Lost Domain-demo och medgav att det började spritta i benen.


Two proper gents.


Mattias gör reklam för lite kommande Lost Domain-merchandise. Den här kortleken kommer snart dyka upp i en butik nära dig!


Sammy öppnar första ölen.


Peter och (en synnerligen belåten) Thomas anlände till slut, och Larsson anade att festen nu skulle lyfta.


Mycket riktigt blev det genast mer skratt i soffan.


När Calle kom hade vi inget annat val än att koppla in Michaels Playstation3.


Thomas trodde att vi skulle spela Mario Kart och fick en smärre chock när det var Fifa som gällde.


Calle var ett med spelet.


Parker skickar en hälsning till sina fans.


CJ kom in sent och började genast sätta oss andra på plats.


Kommentarer
Postat av: Erika Edewien

Haha... Jag gillade den där Lost Domain merchandisen... När kan jag få köpa en sån ;P



=)

2010-04-19 @ 18:06:25
URL: http://edewien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0