Årets låt redan nu?

Ja, jag vet att det är bara är april, men ändå… hur ska någon låt kunna toppa ”Fireflies” av Owl City? Inte nog med att låten är helt fantastisk, jag älskar även den nostalgiskt skimrande pojkrumsvideon. Finast är den lilla roboten som dyker upp med jämna mellanrum, bland annat efter 2 minuter och 19 sekunder. Jag hade faktiskt en liknande leksaksrobot när jag var liten. Kanske man skulle ge sig upp på vinden och leta reda på den?

 

Owl City tog sin början när Minnesota-grabben Adam Young drabbades av sömnlöshet och istället för att sova började göra musik om nätterna i sina föräldrars källare. Undrar om han då hade en aning om att han ett par år senare skulle spela in en singel vars video redan har över 13 miljoner visningar på YouTube?



Owl City - "Fireflies"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0