Naturreservatet Judarn

I lördags var jag och Linda ute på promenad runt naturreservatet vid sjön Judarn, som ligger mellan Ängbyplan och Åkeshov. Jag har inte varit där på flera år, senast var nog när Hässelby Gymnasium höll en orienteringstävling i skogarna kring Judarn, och den dynamiska duon Niklas & Thomas kom tvåa av alla i hela skolan. Team Danny & Peter kom trea, och har varit bittra ända sedan dess. Faktum är att jag då och då funderar på att börja orientera på allvar, då jag både gillar att springa samt att glo i kartböcker så känns det onekligen som den perfekta sporten.

Här är bildskörden från promenaden.


Linda på väg in i naturreservatet.


Judarn.


Judarn från andra sidan.


Bären är fina i år.


Fundersam.


Herrgården i Åkeshov.


Kommentarer
Postat av: Erika

Värst vad mycket ni är ute och ränneri naturreservat och annat smått och gott. Hurtigt!

2009-09-29 @ 17:46:56
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Niklas

Kom in i matchen Erika, tror du verkligen att jag skulle haft den här superkroppen genom att bara ligga på sofflocket? Vill man ligga på topp så får man ligga i! ;)

2009-09-30 @ 20:42:03
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0