30 dagar till Tokyo

Yes, om en månad smäller det, då åker jag, Daniel, Peter och Thomas till Tokyo för två förhoppningsvis fullspäckade och spännande veckor. Vi kommer att bo hos Tommy och Eun Seon i deras lilla lägenhet, så det blir ett kärt återseende men samtidigt lär det inte saknas nya intryck att ta in. Tokyo har länge varit mina drömmars resemål, och att det äntligen blir av känns nästan för bra för att vara sant. (Stort tack till Post-Linus som lyckades ordna så att jag fick vara ledig de där två veckorna, annars hade det inte blivit någon resa).

Vi har inte lagt upp några konkreta planer på vad vi ska hitta på ännu, men vissa saker känns rätt självklara, som Akihabara-distriktet, Yoyogi-parken, Sega Joypolis, Mt Fuji och någon sunkig karaokebar, för att nämna några favoriter. Det första jag själv tänker göra är att traska omkring med Air-låten "Alone In Kyoto" i mp3-spelaren, samtidigt som jag försöker se lika cool och snygg ut som Scarlet Johanson i underbara favoritfilmen Lost In Translation, som utspelas i just Tokyo.

Tommy har för övrigt postat en liten sammanfattning från hans och koreanskornas Sverige-visit för några veckor sedan på sin blogg, med många fina bilder därtill. Även om jag tycker att trubadurfotografiet på mig och Daniel är lite i gayigaste laget, men det kanske ligger lite sanning i den bilden?




Scarlett Johanson i Lost In Translation.


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är väl mer gay att traska runt och försöka se ut som Scarlett Johanson om inget annat? Vill du kanske låna med dig lite av mitt smink och mina underkläder också? Jag har så det räcker till oss båda, nada problemas.

2009-09-24 @ 10:54:51
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Niklas

Nu ska vi inte vara sådana! (I Japan kanske jag äntligen kan vara mig själv för en stund.)

2009-09-24 @ 19:53:12
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Erika

Åååå snälla ni! Det måste ske! Förstå vad fantastiskt! .... Go Niklas!

2009-09-26 @ 20:41:14
URL: http://edewien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0