Töntarna

Det här inlägget handlar inte, som man skulle kunna tro, om mig och mina kompisar utan om rockbandet Kents nya singel. Den damp ner som en blixt från klar himmel, helt oförberett, på bandets hemsida igår. I samma veva utannonserades nya albumet Röd (release 6:e november) och en Sverige-turné i vår. I onsdags utnämnde jag Katatonias kommande album som årets mest efterlängtade, men den åsikten reviderar jag idag.

"Töntarna" är en logisk utveckling från 2007 års gitarravskalade Tillbaka Till Samtiden, det är en skönt släpig Justice-liknande sak med vocoder och snygg falsettsång, och med klassiskt deppiga Kent-rader som "När du grät på festerna, var jag aldrig bjuden in". Jag älskar den! Faktiskt ännu mer än första singeln från TTS, "Ingenting", som var lite för glad för min smak. Det här är Depeche Mode-musik bättre än Depeche Mode själva lyckas göra nuförtiden.

För övrigt så är jag stormförtjust i albumomslaget till Röd, som jag tycker är bandets snyggaste sen tio år gamla Hagnesta Hill. Och att man bara behöver vänta en månad på skivan är inte helt fel det heller.


Röd.


Töntarna.


Kommentarer
Postat av: anna

jag håller helt med dig, känns som en härlig blandning mellan depeche, justice och new order. love it :)

2009-10-06 @ 09:28:05
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Linda

Den är rätt bra faktiskt... Embrace New Romantic, som jag alltid sagt!!

2009-10-06 @ 10:31:08
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0