Thailand: Övrigt

Här kommer en liten avrundning av Thailand-texterna, med bitar som jag av olika anledningar inte nämnt någonstans ännu.


Bästa förfestmusiken på Calles mp3-spelare: Lady Gaga – ”Pokerface” (alltid)

 

Tre andra sköna låtar på Calles mp3-spelare: Fronda – ”Tusen Indianer”, Akon – ”Beautiful”, Kenta – ”Min Bil”

 

Antal Harry Potter-skämt dragna av thailändare på min bekostnad: 1 st.

 

Tre populäraste kortspelen: Plump, Vändtia, Norsk Dam

 

Tre andra populära spel: 4 i Rad, Lumines (PSP), Jenga

 

Bästa restaurangen: Hard Rock Café (två besök!)

 

Sämsta restaurangen: Blues Bar (i år igen)

 

Tre låtar som thailändare gillar över allt annat: Eagles – ”Hotel California”, John Lennon – ”Let It Be”, The Cranberries – ”Zombie” (eller allt med Creedence Clearwater Revival)

 

Antal Niklas-vinster över Calle i 4 i Rad: typ 17 st.

 

Antal Calle-vinster över Niklas i 4 i Rad: typ 43 st.

 

Antal Niklas-vinster i Plump: 3 st.

 

Antal Calle-vinster i Plump: 2 st.

 

Bästa alkoholupptäckten: Spy Wine Cooler (finns den ens i Sverige?)

 

Tre snuskigaste drinknamnen: ”Sex On The Beach”, ”Slippery Nipple”, ”Orgasm” (jag vågade inte prova någon av dem)

 

3 Sega Stunder:

 

Ahlins blodiga armbåge (Jag hade lagt mig för att försöka sova, då en stupfull Ahlin klättrade upp i min säng för att ”tala allvar”. Innan dess hade han dessutom ramlat i backen och skrapat upp armbågen, vilket resulterade i ett gäng blodfläckar på mina lakan. Riktigt segt.)

Solbrännan (Jag har redan tagit upp detta, men måste ändå understryka hur jobbigt det var att med en extremt elak solbränna dela rum med tre inte särskilt förstående och leksugna killar.)

Hyddorna på Lonely Beach (Att det inte riktigt var vad vi tänkt oss är ett understatement.)

 

3 Härliga Höjdpunkter:

 

Grodan (Vi lekte i poolen en kväll, när jag blev kissnödig. Inne på utetoaletten var det mörkt, så jag fingrade på väggen efter en lysknapp och kom åt någon stort och slemmigt. Sedan känner jag hur saken (grodan) hoppar iväg, upp på mitt huvud och sedan ner på golvet och iväg. Jag tror att jag skrek som en liten flicka.)

Calle ber mig att inte titta på honom (Jag delade dubbelsäng med Calle på Koh Chang. En gång vaknade jag upp mitt i natten, vände mig om och möttes av en stirrig Calle-blick. ”Titta inte på mig!”, väste han. ”Okej”, mumlade jag och somnade om. Kvällen därpå frågade jag Calle om det verkligen hände, eller om jag drömde. Det hände tydligen.)

Chokladcroissanterna på Prince Palace Hotel (Ljummen filmjölk på Koh Chang kändes rätt fattigt i jämförelse.)



Tack för den här gången.


Kommentarer
Postat av: Erika

Skrattade så jag fick ont i magen när du påminde mig om Ahlins blodiga armbåge. Sen dök han ner i vår säng och blodade ner där också. Så fort han lagt sig ner var han helt okontaktbar. Pratade om allt annat än det man frågade honom om.

2009-10-19 @ 21:52:50
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Erika

Skrattade så jag fick ont i magen när du påminde mig om Ahlins blodiga armbåge. Sen dök han ner i vår säng och blodade ner där också. Så fort han lagt sig ner var han helt okontaktbar. Pratade om allt annat än det man frågade honom om.

2009-10-19 @ 21:52:58
URL: http://edewien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0