Soi Dao: Livet i Byn

När det blev för segt uppe vid huset (och det blev det) så tog vi mopparna och åkte någonstans, förslagsvis ner till ”byn”, eller staden som det kanske snarare är. Ställen värt att lägga på minnet är restaurangen, massagestället, tvätteriet, internetcaféet och 7-11. Annars har Soi Dao inte så himla mycket att erbjuda för turister, om man bortser från nationalparken med vattenfallet som ligger en bit bort.

 

Internetcaféet hängde vi ganska mycket på, mest för att det var så sjukt billigt. Ljudnivån var dock snudd på olidlig, eftersom det var mängder med kids som hängde där och spelade spel utan att använda hörlurar. Lite spännande blev det en gång när alla datorerna helt utan förvarning bara dog, just när man höll på att författa ett längre mejl. Vi trodde först att det bara var internetcaféet som drabbats, men det visade sig att hela byn var strömlös. Invånarna verkade dock hyfsat vana, och eftersom incidenten inträffade mitt på dagen så blev det aldrig särskilt dramatiskt, inte mer än att 7-11 tillfälligt fick stänga.

 

Roligast blev det en av de sista dagarna (jag tror det var en onsdag) då Den Stora Marknaden hölls. Det var verkligen hur mycket folk som helst som kommit från närliggande städer, och man kunde handla en massa saker, allt från rätt normala prylar som kläder och skor till lite mer ovanliga, som skalbaggar och hundvalpar. Calle köpte en balaklava (ni vet, en sådan där skidmask) som vi sedan använde sista kvällen för att skrämma Larsson, den enda som inte var med på marknaden. När alla gått till sängs så tog jag på mig balaklavan och smög ut ur gästhuset (där jag och Greger bodde) och började sedan springa omkring utanför Calles och Larssons fönster, där jag gjorde en del läskiga ljud och knackade på rutan. Som grande finale smög jag in i själva huset, där Larsson (uppskrämd av Calle, som var hjärnan bakom sprattet) stod beredd att slåss för sitt liv. Det var dags att avslöja bluffen, och en omskakad men lycklig Larsson tackade gudarna för att allt hade varit på låtsas. Best prank ever.   



Greger hänger in tvätten.


Soi Dao.


Shopping.


Stadens enda polisbil.


Bloggskrivande på internetcafét.


Marknaden.


Människor.


Anyone for chili?


Ingen ström i Soi Dao.


En inblick i marknaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0