Koh Chang: Snorklingen

I backspegeln var snorklingen ett enormt misstag för min egen del, då det var ända tillfället på resan som jag verkligen blev riktigt illa solbränd. Jag hade smort in mig noga innan, men väl ute på båtfärden så hoppade man ner och upp ur vattnet, vilket måste ha gjort att solskyddsmedlet gradvis sköljdes bort. Vilket som så blev jag knallröd på stora delar av kroppen efteråt, vilket resulterade i att jag tvingades hålla mig i skuggan de närmaste dagarna, plus att jag likt Jeff Goldblum i skräckklassikern ”Flugan” var tvungen att slita av stora portioner av mitt skinn i en hel vecka efteråt. Rysligt.

 

First things first, dock. På vägen ut till barriärreven var både jag, Larsson och Greger vid gott mod. Det var vi, ett tiotal turister och säkert hundra thailändare på samma båt. Några thailändare som satt mitt emot oss hinkade whiskey medan de lyssnade på musik, bland annat svenska Emilias gamla hit ”Big Big World”. De kommer att drunkna, tänkte jag, innan jag såg att de skulle ha flytvästar på sig. Båtresan bestod av fem stopp där man skulle snorkla, men de tre första spolierades av att vi hamnade mitt i ett monsunregn. Det andra och tredje stoppet stannade jag på båten.

 

Vi var inte de enda svenskarna på båten, det var även ett gäng killar som påminde om svenskarna i filmen ”The Beach”. De var ute på en halvårsresa och gillade att imponera på folk genom att dyka uppe från båttaket. Greger kunde naturligtvis inte låta bli att ta efter, så han gjorde ”bomben” från fem, sex meters höjd. Killarna blev mycket imponerade och frågade Greger om det inte hade gjort, vilket han kaxigt bara viftade bort. Sedan viskade han till oss att det i själva verket kändes som att pungkulorna åkt upp i magen på honom. Ouch! Jag gjorde endast ett försök att konversera med ”The Beach”-killarna, vilket misslyckades totalt. ”Ni är från Skånetrakten låter det som”, sa jag självsäkert, och fick svaret: ”Hauru fajl po åronnen aller – GÖTELABORRG såklaurt!” Sedan pratade jag inte med dem mer.

 

Trots alla missar så blev det i slutändan en riktigt trevlig resa, solen började så småningom skina, jag såg flera häftiga fiskar under ytan och personalen bjöd på jättegoda grillspett som vi slukade. Jag klev av båten och tänkte att det hade varit en kul dag, plus att man säkerligen fått lite fin färg också. Så fort jag satt på mig tröjan igen så började dock ryggen klia…



På väg ut till båten.


Final Fantasy X?


Den amerikanska tjejen (i vitrosa randig tröja) pratade vi en del med, jättetrevlig!


Supertaggade.


Alle man överbord!


Larsson doppar tårna i plurret.


På hemvägen kunde inte Greger låta bli att imponeras av Larssons muskler.


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha... Suoertaggade! Speciellt efter festandet dagen innan ser jag ;P =)

2009-10-14 @ 20:03:35
URL: http://edewien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0