Calypso-tajm!

Om bara någon timme så är det dags att bege sig in till Hovet för att bevittna Jean Michel Jarres konsert. Denne fransman hade sin storhetsperiod i slutet av 70-talet då han gav ut skivor som den banbrytande Oxygène och Equinox, men mest känd är han för sina häftiga liveshower. Till exempel har han spelat bland pyramiderna i Egypten och även bland vindkraftverk i Danmark. Jarre var något av en husgud för min del under den perioden av mitt liv som jag huvudsakligen konsumerade syntmusik, så även om jag inte lyssnar så mycket på honom numera så känns detta som ett spektakel man bör bevittna, särskilt eftersom jag inte lyckades få tag i biljetter till den utsålda Cirkus-konserten ifjol.
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av kvällen förutom att det blir mycket laser och säkert mycket häftiga bilder, dock tror jag knappast att den numera 60-årige Jarre kommer att orka bjuda på samma eufori som i filmklippet nedan. Lite synd, bara det dansande rastafariskelettet i inledningen hade ju varit värt entrépengen (lite drygt 610 kr).




Calypso-tajm!

Kommentarer
Postat av: Linda

För att ha 60 år på nacken så rockar han ju arslet av många rockmusiker! :O

2009-05-14 @ 23:28:58
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jahaaaa... det var där du höll låda igår istället för att vrida dig i smärta över det magra Eurovision-utbudet i år. Haha! See ya tonight!

2009-05-15 @ 15:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0