Vårens hetaste duell

Hela våren har medierna försökt lura i er att den hetaste duellen är den mellan Cristiano Ronaldo och Zlatan Ibrahimovic, när den i själva verket går av stapeln mellan mig och Peter Olofsson i Sundbyberg i morgon, söndag. Spelplatsen är loppet Två Sjöar Runt, och utspelar sig runtomkring Lötsjön och Råstasjön, vilket innebär en 11,2 km lång bana. Det är David mot Goliat gånger 100, typ. Peter Olofsson har laddat i två år bara för det här loppet, medan jag bara har sprungit en halvmil och åkt lite långfärdsskridskor under 2009. Lägg till att det är den Peter Olofsson som går upp tidigt trots att han har sovmorgon, springer en mil, cyklar in till stan, sitter på möte, lämnar lite blod och sedan cyklar hem till Hässelby igen - och ni inser att det ska till ett mirakel för att jag ska kunna vinna.

Jag har dock laddat lite på mitt eget sätt. Bland annat har jag lusläst två nummer av tidningen Runner's World (som faktiskt var en julklapp från den självsäkre Olofsson) och dessutom har jag ett par hemliga vapen att plocka fram nu på söndag. Bland annat hoppas jag att många bloggläsare kommer och hejar, och lyfter fram mig till en acceptabel placering. Dessutom har jag inte samma press på mig som Olofsson, utan jag har allt att vinna. Två Sjöar Runt är bara ett delmål för mig, det är hösten 2010 jag ska vara som bäst och besegra honom i Hässelbyloppet.

"Du kan ju inte jämföra dig med sådana som Peter Olofsson", sa min flickvän till mig i ett uppmuntrande och redan klassiskt citat. Men det är just det man måste göra, enligt mig. För hur ska man kunna bli bäst om man inte jämför sig med de allra bästa?


Kommentarer
Postat av: Sälis

Jag hejar på dig, uh-uh! säl-läten

2009-03-14 @ 16:17:36
URL: http://sälisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0