Början på slutet

Precis som många andra företag så går Posten AB, min arbetsgivare, inte särskilt bra för tillfället. Under 2009 så ska man, som ledningen utrycker det, effektivisera verksamheten och vända på varje sten för att spara in så mycket man bara kan. Vi har redan märkt av sparningsarbetet på vårt kontor i Ulvsunda, där morgontidningen DN har dragits in. Tidigare har alla på kontoret fått dela på en tidning som man kunde läsa under lunchrasten, men Posten har inte råd att fortsätta ha tidningen och därför har man inte heller förnyat prenumerationen. Vad ska vi nu göra under lunchrasterna - prata med varandra?! Tur att vi har en piltavla.

Nå, innan det här utvecklas till en patetisk snyftarhistoria där jag gnäller över att DN inte kommer längre, samtidigt som folk i andra branscher varslas till höger och vänster, så kan jag avslöja att denna historia slutade lyckligt. Bara ett par dagar efteråt så ringer DN upp mig och erbjuder mig att börja prenumerera på tidningen för ett jättebra pris, så det slog jag till på. Generös som jag är så tar jag såklart med mig tidningen till jobbet så att alla andra kan läsa, plus att jag därmed slipper gå till pappersinsamlingen här hemma så värst ofta. Alla blev därmed nöjda - utom möjligtvis Linda som inte får läsa tidningen förutom på helgerna. Men det är smällar man får ta!

Kommentarer
Postat av: Mike Larzoni

pjuuuuuh! skönt att det löste sig med tidningen!:)

2009-03-02 @ 23:01:58
URL: http://www.myspace.com/lostdomainmusic
Postat av: Mike Larzoni

pjuuuuuh! skönt att det löste sig med tidningen!:)

2009-03-02 @ 23:05:04
URL: http://www.myspace.com/lostdomainmusic
Postat av: Linda

Tar du emot en smäll, menar du? Haha, nävars jag är så nöjd så... Läsa tidningen på helgerna räcker, samt att vi slipper att tidningsinsamlingen blir överfull hela tiden. ;)

2009-03-02 @ 23:07:56
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0