New Divide

Linkin Park är ett band som jag tyckte ganska illa om när de slog igenom, men under åren som gått har de lämnat de värsta nu-metalbitarna bakom sig och på sistone har jag börjat gilla jag dem mer och mer. Nya låten "New Divide" (som är ledmotivet till sommarens storfilmen Transformers 2) kan vara deras bästa hittills, och har en snygg video också. Synd bara att filmen den figurerar i lär suga precis lika mycket som den första filmen i serien gjorde...

Undrar förresten om de tre första sekunderna av låten är en nickning till Terminator-serien, som ju också är aktuell på bio denna sommar och som även den innehåller både elaka och snälla robotar. Jag såg Terminator: Salvation på bio tidigare i veckan och kan konstatera att även om det bjöds på vansinnigt snygga actionsekvenser så kändes det inte särskilt mycket Terminator om hela historien. Snarare mer som en, tja, Transformers-film.

Linkin Park – “New Divide”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0