En Midsommarnattsdröm

Midsommarhelgen är alltid lika speciell, stan är tom på människor medan motorvägarna ut till diverse landställen är fullproppade, och folk hoppas och tror att det ska bli fint väder just denna Midsommarafton. Nu blev det såklart inte så i år heller, vädret var högst ostadigt så vi skrotade planerna på att hänga i Rålambshovsparken och åkte hem till Larsson istället. Alla utom jag och Linnea hade tagit med sig mat att grilla, men vi hade istället privilegiet att kunna gå runt och smaka på allas rätter. Min favorit var förmodligen Larssons oxfilé (eller vad det nu var?), men även Calles scampiräkor stack ut från mängden. Sedan hittade vi på lite roliga aktiviteter, som att spela kort, supa och lyssna på musik. Vid tre-tiden hade det redan börjat droppa av lite folk, så då kände jag att det var dags för en långpromenad hem. När jag kom fram till Drivbänksvägen en halvtimme senare så var det genast läggdags, men just när jag skulle släcka så ramlade Linus (som hade fått nys om att det stod en ledig säng i samma rum) in i sovrummet, direkt hemkommen från en annan fest i Hässelbytrakten. Han började sedan omgående att snarka som en gris, och därmed spolierades alla planer jag hade på att få drömma mysiga Midsommarnattsdrömmar under natten. Det får bli nästa år istället.


Calle tog omgående tag i grillmästarrollen.


Larsson fick en räka av Calle.


Peter Parker, Frida och Calle myser i soffan.


Värden hälsade alla välkomna.


En något motvillig Kalle och Lisa.


Greger och planeten Jorden.


Jag slickar Calle i ögat. Yummy!


Peter och Awa bygger korthus.


Daniel åkte ända från Vinterviken för att berätta sina anekdoter för alla som orkade lyssna.


Lite skön badrumsposing framåt småtimmarna, när omdömet sviktar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0