Confederations Cup

Om mindre än ett år så drar fotbolls-VM i Sydafrika igång, men redan nu så pågår Confederations Cup (ett slags för-VM, med alla kontinenters respektive mästare mot varandra) i samma land. En sommar som denna, utan något OS eller något fotbolls-EM/VM (jag räknar inte in damernas EM - sorry, ladies) att titta på så suger jag i mig varje match, även när det rör sig om föga upphetsande bataljer som i öppningsmatchen Sydafrika-Irak. Det är lätt att dras med när SVT brassar på med sina bästa kommentatorer och välgjorda reportage, kanske för att konkurrera ut TV4 som samtidigt sänder U21-EM, som jag har väldigt svårt att engagera mig i trots att det spelas i Sverige och allt.


I Confederations Cup är i alla fall de stora stjärnorna med, och Spanien ser nästan lika bra ut som när de vann EM förra sommaren. Sedan gillar jag USA:s kämpartakter och hoppas att de blir ännu bättre till VM, samtidigt som Italien verkar ha något stort på gång. Den sydafrikanska publiken hintar om att det kommer att bli rejält med drag på läktarna nästa sommar i alla fall, och de där trumpeterna som låter som en enorm getingsvärm är det bara att vänja sig vid redan nu.


Nu får ni ursäkta mig för ikväll. Toppmatchen Sydafrika-Nya Zeeland står på programmet, och det får bara inte missas.

Kommentarer
Postat av: Johan Köhn

För första gången hänger jag med i denna turnering och det finns helt klart matcher som inte bör missas.



Men jag kan faktiskt inte hålla mig borta ifrån U21-EM heller. Ser fram emot Sverige-Italien imorgon!

2009-06-18 @ 23:34:21
URL: http://spelmusik.net
Postat av: Niklas

Missade Sverige-Italien, men hörde att de blågula kämpade tappert trots förlusten. Som sagt, har inte riktigt det rätta engagemanget för den turneringen. :) Missa inte Italien-Brasilien i Confederations Cup imorgon!

2009-06-20 @ 19:01:19
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0