Smygpremiär

Igår hade vi finbesök av Andreas "ADHD" Aurelius, och då kan precis vad som helst hända. Tokigheterna började redan vid Coop Forum i Bromma Centrum, där jag och Andy pratade om hur mycket vi såg fram emot att äta kräftor i augusti. Strax efteråt fick vi syn på ett paket kinesiska kräftor för bara 49 kronor, och trots att det är några dagar kvar av juli så kunde vi såklart inte hålla oss. Det blev varma mackor och kräftor till middag, och så var den premiären avklarad. Både jag och Andreas gav kräftorna tummen upp, och till och med skeptikern Linda smakade lite.


Innan dess hann vi dock med en del annat. Först var vi ute alla tre och sprang i Grimstaskogen. Andreas började omgående gasta lumpenramsor åt Linda, och på det viset slår man knappast några rekord, så jag sprang raskt ifrån båda två. Mitt i skogen fick jag syn på en äldre herre som traskade omkring med en papegoja på axeln, vilket gav klara The End-vibbar från Metal Gear Solid 3. Det var dock inte det mest anmärkningsvärda under rundan, utan det var att tiden på 6 km-varvet blev 29:05, exakt samma tid som jag fick när jag sprang där senast för nästan tre månader sedan. Hur kan man vara så jämn? Det personliga rekordet på 28:10 står sig dock ett tag till.


Efter att vi ätit så var det dags för ett parti Geni, med tre vimsiga vinskallar till deltagare. Linda vann och blev så glad att hon gjorde piggelindrinkar med lite för mycket sprit i åt alla. Den drack vi upp medan vi kollade på Deep Star Six (tack för lånet, Danny!) som inte är något mästerverk direkt, men sevärd om man diggar B-filmer där arbetare på någon undervattensbas blir attackerade av fula sjömonster. Sen var det dags för David Bowie-filmen Labyrinth som jag dock redan sett ett par gånger, så jag nöjde mig med att titta tills de kommer till "Bog of Eternal Stench" (fisträsket) och gick sedan till sängs, med tanke på att ännu en härlig jobbdag lurade runt hörnet.



"Men seriöst, vilken lätt fråga!" Linda drygar till sig.


Jag kämpade på så gott det gick mot de båda studenterna.


Herr Aurelius.


Kräftpremiär! Två belåtna herrar hugger in.


Piggelindrinkar och B-film... en oslagbar combo.


Filmen var precis som Andreas hoppats.


Medan jag var på jobbet så åt Linda och Andreas frukost på balkongen. Not fair!




The End från MGS3. Precis så här såg mannen i skogen ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har också sett dendär äldre herren med papegojan, lurka runt i Hässelby!

2009-07-29 @ 21:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0