Lost Domain @ Harry B James

Måndagskvällen var lyckad, riktigt lyckad till och med. Efter ett uppehåll på lite drygt två månader så spelade Lost Domain ute bland allmänheten igen, och inte på vilket ställe som helst heller - Harry B James! Tillsammans med fyra andra band (se affischen nedan) så deltog vi i evenemanget Klubb Dislocated som hålls varje måndag på klubben under parollen Partymåndag. Och party blev det!

 

Några större spår av ringrostighet syntes inte när vi prick klockan 22 klev på scenen och sedan i rask takt rev av "Century Rain", "End Of The Light", "Goodbye", "Undone" och "27" till publikens stora förtjusning. Personligen tycker jag att det var vårt kanske bästa framträdande hittills, fast att jag fick i mig två rom & cola innan spelningen kan förstås spela in i att jag fick bra feeling. I publiken fanns bland andra The Lunkfather, CJ, Mikeman, Toddy och Crashdiëts nya sångare Simon Cruz, och med så mycket trevligt folk närvarande så var man naturligtvis tvungen att stanna kvar och mingla lite. Klockan hade hunnit bli halv ett innan jag och Larsson (som båda skulle jobba dagen därpå) kände oss tvungna att lämna klubben för att åka hemåt.

 

Slutskedet av kvällen blev dramatiskt. Larsson hade parkerat sin bil i parkeringshuset på Regeringsgatan, men ingen av oss hade någon tanke på att det stängde vid midnatt, och vi möttes således av stängda portar och en lapp med ett telefonnummer till Securitas. Vi ringde och bad dem öppna åt oss, vilket kostade 400 kronor, något som gjorde en redan ganska jobbig krognota ännu tyngre. Precis när vi hade fått ut bilen och skulle åka så ropade en kille från Harry B James rökruta, och jag var såklart tvungen att springa dit. Han berättade sedan på engelska (jag tror han var fransman, men är absolut inte säker) hur bra han tyckte att vi var, och eftersom det nästan alltid är Erika som får berömmet efter spelningarna så passade jag på att suga i mig allt vad jag kunde. Killen fick ett visitkort som tack.

 

Så här ösigt var det, tack till Linda för de fina bilderna!

























Trackback
RSS 2.0