It's Britney, bitch!

Nu är min semester över för den här gången, det finns inga semesterdagar kvar att ta ut och kompledighetskontot är länsat. Krasst sett så jobbar jag ända fram till jul, vilket borde betyda att det är en nedbruten man som skriver detta. Men faktum är att jag kände mig oförskämt fräsch idag på första arbetsdagen, vilket kanske har att göra med att vädret var drägligt och att vi har så lite att göra på jobbet just nu, men det beror nog också på att jag har insett att sommaren inte är slut bara för att man har börjat jobba igen. Helger finns det gott om, och en snabb blick i kalendern intygar att det finns en hel del att se fram emot, i synnerhet i konsertväg.


Ikväll är det Britney Spears på Globen som gäller, och i augusti så är det dags att för första gången se megaikonen Madonna i action på Ullevi i Göteborg, samt att ta reda på om Coldplay kan överträffa sin senaste Stockholmsspelning med ett gig på Stadion. Det blir också en spelmusikkonsert vid namn Sinfonica i Konserthuset, och till råga på allt så har mitt band Lost Domain sin mest prestigefyllda spelning hittills på Harry B James om exakt en vecka. I övrigt så väntar ett säkerligen spännande friidrotts-VM, ett besök på Kolmården och sedan finns det även Tokyo-Tommys återkomst att hoppas på.


Britney, då. Det blir den något udda konstellationen jag, Erika och farsan som ska se konserten, vi hade en fjärde biljett som dock såldes till en snubbe på Blocket, som hämtade upp biljetten kostymklädd, körandes en skruttig röd Saab. Han hävdade att han stött på Britney 1997 på Café Opera och att han "måste få träffa henne igen". Skumt! Nåväl, jag förväntar mig inget mindre än en färgsprakande show, med mycket cirkuskonster och ett helt gäng hits. De två senaste klubborienterade albumen i all ära, men själv hoppas jag på att hon framför åtminstone några av sina popsinglar från början av karriären, typ "Stronger", "Born To Make You Happy", "Overprotected", "Lucky", etc. Och "Toxic", förstås.



It's Britney, bitch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0