Den ofrivillige minigolfaren

I onsdags blev jag, Linda och Busbröderna utmanade på minigolf, och vilka är vi att tacka nej till en utmaning? Det var Calle som hade bjudit in oss till kampen, och vi som bor i Hässelby fick åka ut till Kristineberg (en relativt neutral spelplan) för att möta upp Liljeholmsbon. Jag har inte spelat minigolf på åratal, och det märktes. Mitt spel var ruskigt ojämnt, och hole-in-ones blandades med flera pinsamma sjuor på raken. Linda har efteråt berättat att hon var orolig för att jag skulle bli rasande, bryta sönder klubban och sedan ta tunnelbanan hem, men jag lyckades som tur var lägga band på mig. Linda var jag mest imponerad av, hon kom 2:a trots att hon enligt egen utsago inte spelat på hela nio år (ska vi tro på det?). Calle sa innan att han skulle komma 1:a och det gjorde han, ganska komfortabelt. Peter var inte lika självsäker och sa att han skulle komma sist. Så blev det också.



Calle och Thomas, med Kristinbergs tunnelbana i bakgrunden.


Thomas var protokollförare och hade full koll, som synes.


Linda var jätteduktig och kunde kosta på sig att stila lite.


Don Tomaso.


The winner.


The loser.


Det (för mig) inte helt smickrande resultatet. 75 poäng! :-(


Hemgång.


Calle visar klassen på den 17:e hålet. Detta var hans första slag.

Kommentarer
Postat av: Linda

:) ...men du var också duktig. Du behöver bara cool down och inse att det är en lek. :P

2009-07-20 @ 10:23:54
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0