Lost Domain vidare till semifinal!

Första byggstenen är lagd, allt går enligt planerna. Lost Domain gick vidare från första omgången av Emergenza genom att komma 2:a av 9 band och kommer att delta i en av semifinalerna någon gång i slutet av april/maj. Vi sålde knappt 50 biljetter men fick ändå hela 105 röster, ännu fler hade det blivit om inte min odugliga lillebror och hans gäng missuppfattat röstningsproceduren och skrivit "Lost Domain x2" när man skulle rösta på minst två band = rösterna kastades i papperskorgen. Men som tur är så gick det ju bra ändå.

Även om jag fick en bra känsla av vårt uppträdande så hade jag aldrig vågat hoppats på att vi skulle komma så högt upp som vi gjorde, men lyckligtvis hade tillräckligt många i publiken stannat kvar för att bli imponerade. Uppladdningen var annars inte perfekt, då jag inte kunde hitta min syntstativ med drygt 20 minuter kvar till showtime. Det visade sig att busungarna i Birds & Words hade haft sönder sitt eget stativ och i ren panik lånat mitt utan att fråga, vilket är helt okej, men det är inte bra om det visar sig att de tog med sig mitt stativ hem, dammit! Scenchefen lyckades dock leta fram ett reservställ som jag fick låna. Hoppas att mitt ställ dyker upp innan fredag, då vi ska spela på Rockkarusellen.

Det var hur som helst ett lyckat gig, klart vassare än på KGB kvällen innan, och mycket måste tillskrivas den grymma publiken. Jag såg lite av nästan alla band innan oss och kan utan att överdriva säga att vår publik öste på bäst, mycket tack vare Larssons fanclub (hans jobbarkompisar) som efter sista låten stormade scenen, innan Larsson kunde putta ner dem igen, haha. Så ett varmt tack riktas till Linda, Greger, Calle, Peter, Thomas, Daniel, Anna, Kim, Toddy, Samuel, Awa, Viktor, Oscar, CJ, Isabel, Tobbe, Steve, Rengfeldt, päronen och alla jag glömt, som hejade fram oss till en hedervärd andraplats.

Låtarna som spelades var för övrigt:

1. Century Rain
2. Goodbye
3. Undone
4. 27

Till sist; artisten FTR (som jag varnade för i mitt förra inlägg) var såklart den enda i startfältet som ställde in. Tydligen så var hon och hennes crew nere i Australien istället. Snopet!

Här kommer lite pictures, livebilderna har Linda tagit.


Uppladdningen skedde på en hamburgerrestaurang i närheten av Fryshuset.


Vår loge på Klubben.


Ahlin och Robin värmde upp.


Showtime!


Lost Domains andra gig någonsin, och det gick helt enligt planerna.


The crowd went crazy!


Erika tog alla med storm.


LD-medlemmen med de garanterat mest högljudda fansen.


Ahlin.


Den nye Martin L Gore, kanske? (önsketänkande)


Robin, the wild drummer.


Daniel och Ahlin.


Efterfest i Blackan hos CJ och Isabel. Dannyboy var såklart på plats.


Isabel och Thomas.


Alla var på så gott humör så festen höll på ända in på småtimmarna.


Till och med jag tog ett par glas vin.


The lovely Erika!


Blackebergs beryktade vampyrer höll sig på balkongen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fett grymma grejer!

2009-01-25 @ 14:25:26
Postat av: Mona

Grattis till andraplatsen! Det verkar som att ni fick ett rejält drag på spelningen och Linda är väldigt på om att jag ska komma upp och titta på semifinalen, så måhända gör jag det!

Grattis igen! ^^

2009-01-26 @ 14:39:19
URL: http://mizzitch.webblogg.se/
Postat av: Niklas

Tack Mona, kom gärna upp till semifinalen, vi behöver allt stöd vi kan få! Har hört att din kille hänger på Spelmusik.net också, kul! :)

2009-01-26 @ 17:45:23
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0