Vakna på McDonalds

En populär reklamspot som rullar frekvent på radiostationerna vi postisar lyssnar på när vi jobbar är den som handlar om att vakna på McDonalds. Detta är enligt reklamen något man bör sträva efter, och att vakna på McDonalds är tydligen synonymt med en bra start på dagen. Själv ser jag inte riktigt samma möjligheter med att vakna på en av Ronald McDonalds restauranger, och då gillar jag ändå maten de serverar där, och räknar utan större omsvep McD som min favorit bland "de tre stora". Jag får helt enkelt mest rysningar (inte den sköna sorten) av tanken att vakna upp i fritösen med ena kinden alldeles flottig av en massa gamla pommes frites.

Jokes aside, jag förstår såklart att reklamen åsyftar att man ska äta sin frukost på McDonalds, men även här måste jag sätta ner foten. Visst, en kopp kaffe går väl bra, men jag har ätit frukost på McD's en gång (när jag jobbade vid Brommaplan för ett par år sedan, i ett svagt ögonblick då jag var desperat) och det var inte någon hejdundrande succé. Först hade jag tänkt beställa cheeseburgare som jag brukar, men tjejen i kassan sa att "lugn i stormen, vi börjar inte servera dem förrän om en halvtimme, du får välja något ur frukostmenyn istället". Noll koll som jag hade bad jag tjejen rekommendera något. "Tjaaa.... Egg McMuffin är väl ganska god." Så fick det bli, och den smaken satt sedan kvar i munnen resten av dagen. Därför låter jag mig inte luras av någon reklamspot, hur fiffig den än är.

Håll koll på bloggen framöver för fler vilda hamburgarhistorier signerade er vän Niklas.


Kommentarer
Postat av: Linda

Men Pizza Hut är bättre iaf, baby... ;)

2009-02-16 @ 23:07:26
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Micke Larzoni

Jag måste komma med ett litet inlägg här! Jag har ätit frukost på McD förut å då har jag tagit "frukostmackan", den är rikigt god må jag säga, med en tropicana juice som grädde på moset! En värdg frukost:)

2009-02-17 @ 20:26:28
Postat av: Anna

Men McDonalds frukost är ju super! Deras hashbrown är suveräna och toasten är inte helt fel den heller (förstår bara inte varför de tvunget skulle sluta servera den dygnet runt...). Hade jag bara haft ett McDonalds på vägen till jobbet skulle jag startat varje dag med en Sausage and Egg McMuffin :D

2009-02-18 @ 08:08:26
URL: http://indiefulrok.blogspot.com
Postat av: Niklas

Larsson och Anna: Om ni åt frukost på McDonalds varje dag så skulle ni bli tjockisar! Nej, gröt ska det vara!

2009-02-18 @ 22:00:58
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag sätter ner foten åt Anna här och säger att det är bra att det INTE ligger ett McD på väg till hennes jobb! :P

2009-02-19 @ 22:58:54
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0