Trippelmiddag & karaoke i Sundbyberg

Fredagen den 13 spenderades kvällstid i Sundbyberg, till att börja med i Erikas och Ahlins lägenhet. Där drack vi vin och åt en jättegod middag tillsammans med värdparet och de andra gästerna CJ och Isabelle. 6 personer i en lägenhet på endast 25 kvm kan tyckas trångt, men planlösningen var så smart uträknad så det gick hur bra som helst.

Lite senare på kvällen drog vi vidare till karaokeklubben Metropol som ligger vägg i vägg med Sumpans tunnelbana. I taxin hem efteråt så berättade CJ att Metropol är ett ställe där många knarkaffärer genomförs, men det var inget vi såg till, som tur var. Istället var det ett trevligt litet hak där den underligaste synen var en gammal man i vit kostym som dansade fram mellan borden och även rev av ett par hits uppe på karaokescenen. Själv är jag lite för feg för att våga sjunga något, även om jag var lite lite sugen på att testa "World In My Eyes" av Depeche Mode, men det kanske blir nästa gång istället. Ur vårt sällskap var det istället Erika (med "We Are" av Ana Johnson), Isabelle (med "Waterfalls" av TLC) och Ahlin (med "Good Ridance (Time of Your Life)" av Green Day) som stod för sånginsatserna.



När man lagar så god mat som Ahlin så kan man kosta på sig att njuta av tillvaron.


CJ roades inte av Erikas posande.


Linda och Isabelle, 81:orna i gänget.


Erika trivdes som fisken i vattnet.


Efter maten ville jag ha efterrätt...


...och när den dök upp i form av ett chokladhjärta blev jag så här glad!


Den generöse CJ såg till så att jag fick tillräckligt med chokladkaka.


Hårda killar på Metropol framåt småtimmarna.


Många låtar att välja bland. Vilken ska man ta?


Linda och jag! <3


Erika körde sitt paradnummer "We Are". Mannen i vit kostym syns under Heineken-skylten.


Kramkalas.


Jag och Erika.


Ahlin tolkade Green Day så övertygande att vissa trodde att självaste Billy Joe Armstrong befann sig i lokalen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Det är så roligt att läsa dina inlägg! Man riktigt ser bilden framför sig!

Ojojoj! Sundbyberg är bad kvarter med andra ord. Man får akta sig Niklas.. Den undre världens headquarter! Wioooooo!

2009-02-16 @ 16:04:45
Postat av: Niklas

Det stämmer, Sumpans t-bana är inget ställe jag skulle våga vistas i ensam nattetid, det är då staden lever upp och visar sitt rätta jag... :P

2009-02-16 @ 18:05:28
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Daniel

tjena! snubblade in på din blogg via din tjejs blogg faktiskt. ditt band är riktigt bra! och så är du skribent på spelmusik.net också, fan va nice

2009-02-16 @ 18:49:30
URL: http://danielgame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0