Samantha Fox i Sundbyberg

Den här nyheten damp ned som en bomb hos mig i fredags - 80-talsstjärnan Samantha Fox (med hits som "Touch Me (I Want Your Body)" och "Nothing's Gonna Stop Me Now" på meritlistan) skulle uppträda här i Stockholm under kvällen. Vart? På Grand Garbo i Sundbyberg, av alla ställen. Jag har aldrig varit på Garbo, men i min kompiskrets är det ett ganska omtalat uteställe. På Sweden Rock Festivals forum går bland annat dessa omdömen att läsa om krogen: "Ett riktigt skitställe", "Garbo är faktiskt inte så litet för er som inte vet", "De har en helt okej fyndhörna med 40- och 50-taggare", "Garbo är stället med Västerorts mest anmälda ordningsvakter", etc. Undrar om nämnda ordningsvakter hade mycket att stå i när den före detta modellen/sexsymbolen och numera 42-åriga Fox stönade fram orden "touch me", och samtliga överförfriskade karlar (och kvinnor) framför scenen säkerligen trodde att hon sjöng till just dem.

I gamerkretsar är Samantha Fox för övrigt mest känd för sina insatser i det gamla Commodore-spelet Samantha Fox Strip Poker, där hon som titeln antyder strippar för dig om du vinner mot henne i klädpoker. Lite frustrerande att när Samantha Fox väl kommer till Sundbyberg så är det precis en vecka efter jag var där och festade - snacka om dålig tajming.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0