Jag <3 Debaser Medis

I torsdags var det releaseparty på Debaser Medis för Degradeads andra fullängdare "Out Of Body Experience" som släpps nu på onsdag. Jag hade gjort upp en vattentät plan för att kunna gå och ha roligt på festen och samtidigt jobba dagen därpå, men den planen gick tyvärr totalt åt skogen. Min tanke var att bara dricka lite på förfesten hos Nathalie och sedan dessutom gå hem direkt efter konserten (som slutade halv elva), men det blev både en hel del drickande i lokalen och dessutom gick vi inte hem förrän stängningsdags klockan 1. Partynotan stannade på cirka 500 kr plus 250 kr för lite merchandise, men stark som jag var så gick jag ändå upp klockan kvart över 6 morgonen därpå (och försov mig således bara en timme) och jobbade in nästan hela den summan. Alltså, en jäkligt lyckad kväll, även om morgondagen var tung, så tung.

Har jag förresten sagt hur mycket jag tycker om Debaser Medis? Looooove it! Stockholms klart bästa konsertlokal, med ett stort och vackert rött draperi som täcker över scenen innan banden börjar spela, vilket gör att det påminner om en gammal biograf eller någon drömscen ur tv-serien Twin Peaks. Kvällens DJ var för övrigt Linnea Lundqvist, ett tvättäkta popsnöre som inte har någon större koll på vad som går hem i metallstugorna. Snäll som jag är fick jag kvällen innan bränna ner verken "Debaser I-IV", med ett fyra och en halv timme långt låtbibliotek (som Linnea sedan dissade, såklart). Jag, Larsson och Dannyboy stod och hängde vid hennes DJ-bås halva kvällen och önskade låtar tills det var dags att gå hem. Lillebror Linus hamnade för övrigt i gruff med någon snubbe, så allt var som vanligt med andra ord.

En ordentlig konsertrecension kommer imorrn, så länge får ni nöja er med lite mingelbilder.


The devil himself - Dannyboy.


Nathalie var snygg i sin Motörhead-tröja.


"En Smirnoff Ice till, hovmästarn!"


Jag försökte skapa ett konstverk, och så här blev resultatet.


Linnea fick ta emot låtönskningar på löpande band.


Friarna ställde sig på rad, men Linnea avböjde samtliga.


Mycket skivor att välja bland, inklusive In Flames senaste som synes.


Limpan, Larzoni och Dannyboy.


Nathalie gillade min tröja för att den påminner om Ride The Ligthning-omslaget. Jag kunde bara hålla med.


Big Osc gjorde ett snabbt inhopp, men lämnade festen när han såg att jag var där.


Den här bilden kan man skrämma små barn med. Groteskt!


Sammanbitna herrar. Killen till vänster bakom Daniel gillade konserten, som ni ser.

Kommentarer
Postat av: Faster

Linus är alltså en riktig bråkstake? Han som ser så snäll ut.



Modigt av Linnea i alla fall.

2009-02-22 @ 12:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0