Det bästa - och sämsta - från 2008

Ett sista inlägg innan jag släpper 2008 - det är ju februari nu, för 17 - och går vidare mot vad det nya året har att erbjuda. Jag tänkte lista de nio roligaste sakerna jag var med om under fjolåret, samt den sämsta också för att balansera det lite. Jag vill också understryka att rangordningen ska tas med en nypa salt, alla de här sakerna var ju roliga på olika sätt och är svåra att jämföra. Förutom förstaplatsen då, den är ohotad.

1. Thailand-resan
Att jag bestämde mig för att haka på Greger, Ahlin, Larsson och Robin till detta paradisland visade sig vara ett av de bästa besluten jag någonsin tagit. Två veckor gick jättesnabbt när vi bland annat traskade omkring i djupa jungler, åkte moppe, badade i ett vattenfall uppe i bergen, softade på Koh Chang samt shoppade i Bangkok. Ett extra plus till Gregerovitch som styrde upp hela resan. Återbesök blir det i mars.

2. Sweden Rock Festival
Min absoluta favoritfestival av alla jag varit på. Att banden kanske inte var något utöver det vanliga spelar liksom inte så stor roll när stämningen är så gemytlig. Jättesköna människor i vårt camp också, allt från dödsmetallfans (Nathalie) till hiphopare (Lutten) som alla var grymma att hänga med.

3. London
Jag och Linda gjorde London under ett veckoslut och hann verkligen med nästan allt. Har sällan varit så trött i fötterna som när jag somnat om kvällarna på vandrarhemmet i Hammersmith. Det var 10 år sedan jag besökte London senast - det lär inte ta lika lång tid till nästa visit.

4. Fotbolls-EM
Detta såg jag inte på plats om någon undrar, utan jag lyckades istället kolla in nästan alla matcher framför tv:n. Att Sverige sög gjorde inte så mycket när man istället kunde njuta av Spaniens, Hollands och Rysslands skönspel.

5. Valdemarsvik
Besöken nere hos svärföräldrarna brukar alltid bli lyckade, och den här gången hade vi tur med vädret för en gångs skull också.

6. Sollefteå
Vi gjorde en blixtvisit hos kusinerna norröver, trots att årets största snöoväder lurade runt hörnet. Tur att vi vågade åka, för det var i vanlig ordning supertrevligt.

7. Wacken Open Air
Bussresan ner till Tyskland var ett jävla helvete, men när vi väl kom fram till den omtalade hårdrocksfestivalen var det nästan värt besväret att ta sig ner. Bra band som Iron Maiden, Soilwork och Nightwish uppträdde, medan Nathalie, Heidi, Larsson och Ahlin var trevliga att ha omkring sig.

8. Playstation 3
Tack vare spel som Grand Theft Auto IV, Dead Space, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots och Little Big Planet (som alla kunde avnjutas på PS3 ifjol) blev 2008 året som jag på allvar började ha kul med tv-spel igen.

9. Sommar-OS
Precis som i fotbolls-EM så gjorde svenskarna bort sig rejält, men då kunde man ju titta på kungliga idrottare som Usain Bolt och Michael Phelps istället.

Årets flopp: Close-Up Båten
Samma skitbåt som 2007, med en patetiskt liten scen, dåliga band (förutom Soilwork förstås), jobbig sjögång, sjösjuka och den arme Billy som fastnade med fingrarna i hyttdörren. Ingen rockbåt för mig i år, tack.

(Tror inte jag lagt upp några Thailand-bilder på den här bloggen tidigare, så här kommer några):










Kommentarer
Postat av: Linda

Mycket glädjande att Valdemarsvik fick vara med på listan. Se till att ha ledig tid över till ett återbesök i sommar.

2009-02-06 @ 16:59:19
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0