This ain't no pleasure cruise...

Senast jag var ute och seglade på de sju haven (det vill säga var på Finlandskryssning) slutade det hela med förskräcklig sjögång, dålig fylla, fastklämda och blodiga fingrar i en dörr samt ett löfte om att aldrig göra om något liknande igen. Två år senare är det dags att bryta det löftet, då det ikväll är en 23-timmars kryssning till Åbo som står på menyn. De som åker är jag, Larsson, Ahlin, Erika, Isabelle, CJ, Anna och Calle, en laguppställning som fick min mor att sucka djupt av oro. Efter att jag lovat henne att inte springa omkring ute på däck i mörkret så fick jag till slut hennes välsignelse.

Båtresor av det här slaget kan vara riktigt sega (som senast vi åkte) men det kan vara väldigt kul också. Det som talar för att det blir en minnesvärd resa är att CJ följer med, och de som varit ute med den mannen vet att då kan vad som helst hända. Drömscenariot är givetvis att CJ blir helt sjövild och löper amok någonstans på båten, förslagsvis uppe på dansgolvet, i någon hytt eller i Tax Free-shopen. Jag tar med mig kameran för att föreviga resan, så förhoppningsvis finns det lite spännande bilder att fylla bloggen med om ett par dagar. Så länge så bjuder jag på en bild som visar hur det gick till när CJ och Larsson umgicks på den senaste hemmafesten vi var på.



Christian och Larsson vet hur man festar.


Kommentarer
Postat av: Linda

Se till att överleva, samt frakta hem sprit till moi... ;)

2009-12-05 @ 15:07:09
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0