Rock Your Soul

I onsdags spelade grupperna Lost Domain, Appetizer och Stockholm Soul Society (två rockband och ett soulband, därav den fyndiga titeln) på Hus 1 i Jakobsberg. Det är det första evenemanget som vi anordnat helt själva, därför var det rätt speciellt. Hela soundchecket präglades av tenkiskt strul vilket gjorde oss lite nervösa eftersom starttiden närmade sig med stormsteg, men så fick vi till slut ordning på allt och man kunde slappna av åtminstone lite grann. Jag fördrev tiden fram till spelningarna genom att spela pingis med Daniel "Pingpongkungen" Idman och grubbla på varför jag aldrig hängde på sådana här häftiga fritidsgårdar när jag var yngre.

Första bandet ut var Appetizer, vars frontman Mathias Schilcher var kvällens konferencier och även hjärnan bakom evenemanget. Bandet står för en engagerande hybrid av Bon Jovi/Guns n' Roses-rock, och i powerballaden "Runaway Of Love" har de ett riktigt starkt kort. Efteråt var det världspremiär för Annas band, Stockholm Soul Society. Just soul är väl inte en genre jag är så överdrivet bevandrad i, men SSS var riktigt trivsamma att lyssna på, och covervalen (bland annat "Roxanne" av The Police) smälte bra ihop med deras eget material. Ett band man vill höra mer av!

Sedan var det då dags för Lost Domain, vårt första framträdande sen en blöt kväll på Harry B James i somras. Det gick bra trots den långa frånvaron, särskilt kändes "Weak" (kolla in videon i det föregående blogginlägget) som något publiken verkligen gick igång på, och det lär definitvt bli en låt vi spelar mycket under 2010 också. Egentligen hade vi tänkt avsluta med just "Weak", men fansen (läs: CJ) ville ha ett extranummer, så då körde vi "End Of The Light" också. CJ (som skjutsat Danny, Linnea och Busbröderna till konserten med sin bil) var entusiastisk och högljudd under hela kvällen, vilket mynnade ut i ett par roliga ögonblick.  

Christians tre bästa repliker:

Anna (från scenen): Nu tänkte vi köra en ganska känd cover som heter "I Shot The Sherif". Har ni hört den?
CJ: Nej!

Mathias Schilcher (när han presenterade oss från scenen): Lost Domain har även en backdrop, som tydligen kostade hela 2500 kr!
CJ: Waste of money!

CJ: Jag älskar dig, Niklas!
(Efter att jag spelat fel i introt till "27".)

Slutligen tänkte jag bara be om ursäkt till alla som läste blogginlägget "Fira jul med Lost Domain", kom till Jakobsberg och förväntade sig lussebullar & pepparkakor - för att sedan tvingas gå hem tomhänta. På grund av en arrangörsmiss så fanns det inget sådant alls, och jag lovar dyrt och heligt att nästa gång så bakar vi i bandet bullarna själva. Allt för fansen.



Larsson ger fritidsgården sitt godkännande.


Stockholm Soul Society (Annas band) soundcheckar.


Linnea och D*star spelar pingis i väntan på konserterna. 


Mathias (i mitten) och hans band Appetizer.


Ljudteknikerna.


Stockholm Soul Society, eller SSS som de också kallas.


Lost Domain, kvällens huvudband! ;)


Robin, jag och Ahlin framför en mäktig backdrop.


Erika and Ahlin sharing a tender moment.


Ahlin spelade så snabbt att det slog gnistor om gitarren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0