Jag minns en dröm om snö

Ingen skriver skildringar om vintern lika väl som Jocke Berg. "Din Skugga" är inte en av de mest kända Kent-låtarna, den dök först upp som en singelbaksida och blev sedermera en del av den fantastiska samlingen "B-Sidor 95-00", och släpptes sedan som bonusspår i en ny version till nyutgåvan av "Verkligen"-skivan. Kent har gjort så många bra låtar som aldrig dykt upp på deras album att man häpnar, och det är "Din Skugga" ett slående exempel på. Jag ryser!

Din Skugga

Jag minns en dröm om snö
Det är svårt att se dig
som en glasbit i en vattenpöl som frös


Jag väntar utanför
för att få se dig
Jag behöver din kyla nu
behöver din svala hud


Jag blir din skugga
Jag blir den du aldrig ser
Låt mig bli din skugga
Jag skadar dom som ler
åt dig, din skugga
Jag blir ögon på din rygg
Låt mig bli din skugga
och du bli min


Jag minns en dröm om snö
innanför kragen
som snöbollar i händerna
som frös


Jag väntar utanför
för att få se dig
Jag behöver din kyla nu
behöver din svala hud



Jag blir din skugga
Jag blir den du aldrig ser
Låt mig bli din skugga
Jag skadar dom som ler
åt dig, din skugga
Jag blir ögon på din rygg
Låt mig bli din skugga
och du bli min



Kent - Din Skugga


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag var väl egentligen ganska sen som Kent-fan, men det som gjorde det var just b-sidorna. Hade sett dem köra Musik Non Stop på Luuk; köpte singeln nästa resa till stan; fick höra bästa b-sidorna någonsin. Ett band som kan lägga så bra låtar utanför ett album kan inte vara annat än fantastiskt!

2009-12-31 @ 12:06:13
URL: http://indiefulrok.blogspot.com
Postat av: Niklas

Jag kunde inte sagt det bättre själv, Anna!

2009-12-31 @ 19:22:53
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0