Revansch!

Förra veckan blev jag förnedrad av Post-Linus i två raka set när vi spelade tennis i Alvik. Idag kom hämnden. Med en helt annan pondus klev jag in och vann matchen med siffrorna 6-3, 3-6, 6-1. En viss skillnad mot förra gången, och Post-Linus medgav att det kändes som att möta en helt ny motståndare. Till viss del berodde nog segern på att jag var kyligare i mitt spel, men förmodligen även på den nya tennisracketen som jag köpte igår på Intersport för 700 spänn. Post-Linus hade nya tennisskor, men det hjälpte alltså inte den här gången. Jag är fortfarande långt ifrån nöjd med mitt spel, men det gick ju klart bättre den här gången och imorgon kan jag hålla huvudet högt inför tjejerna på jobbet, som höll tummarna för mig idag.


Nu är jag sjukt stum i både benen och armarna, men snart ska jag hoppa på tuben och ta mig till Åkeshov där Yoda och hans mannar har kallat till fotbollsmatch... Won't somebody please stop me!?



 


Med den här racketen tog jag min första seger - Techno Pro 6.

Kommentarer
Postat av: Post-Linus himself

Låt mig bli den förste att gratulera till en välförtjänt seger. Jag hade ingen chans idag, så är det bara, de nya skorna till trots. Nästa match avgör alltså vem som kan titulera sig mästare i post-tennis. ;)

2009-08-06 @ 20:46:32
Postat av: Niklas

Vilken ära att min tennis-nemesis kommenterar mina inlägg, och mycket riktigt så är det bäst av tre matcher som gäller. Jag känner helt klart att jag har stödet på kontoret, Kamel gjorde till och med high five i fredags! ;)

2009-08-09 @ 21:06:29
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0