Fest i Blackeberg (inget för de känsliga)

I fredags bjöd CJ och Isabel in till festligheter i sin underbara lägenhet i Blackeberg. Den ligger på 8:e våningen med utsikt över tunnelbanan, så det är nästan så att man får svindel när man står ute på balkongen. Värdparet har nyligen varit i Turkiet, och där hade det handlats en vattenpipa. Jag har inte rökt sådant sedan jag var i Thailand förra året och hade egentligen inte tänkt göra det nu heller, men CJ insisterade och då gör man som han säger. Jag fick också testa på att röka cigarr, vilket jag inte tyckte var sådan stor skillnad mot att röka cigaretter. Den stora skillnaden var väl att små bitar av cigarren lossnade och hamnade i munnen. Fresh!


I mitt inlägg om festen vi hade hemma hos oss så poängterade jag att det är lite extra svettigt att stå som värd, med tanke på grannar och ömtåliga prylar i lägenheten. Detta var inget som CJ bekymrades av, han festade hårdast av alla och stökigast blev det när han och Larsson skulle sjunga Singstar-duett till Deep Purple-klassikern "Smoke On The Water". När CJ fick feeling så drog han av sig skärpet och började svinga det över huvudet, och sedan sa det bara "KLATSCH!!" när Larsson träffades i ansiktet. Det var inget som CJ bekymrades av, han fortsatte sjunga som ingenting hänt och det hela kulminerade i att han slängde upp chipsskålen i luften så att det flög chips överallt. Sedan åkte dammsugaren fram och festen fortsatte. Isabel berättade dock att ett par dagar efteråt så hittar hon fortfarande chipssmulor lite här och var...
 


Vi var först på plats. Peter slog sig ner bredvid vattenpipan.


Danny bara njöt.


Finbesök från London, Jenny och Darren.


Danny Star i sitt esse.


"När jag blir stor vill jag bli som du, storebror!" Daniel, full av beundran inför Robin.


Larsson visar upp sin känsliga sida.


CJ och Ava plockar fram cigarrerna, därav skratten.


Karl-Alfred?


Konstiga människor!


Det gulliga värdparet såg till att alla trivdes.


Och så kommer alla känslorna på en och samma gång...


Festen rivstartar på nytt. Daniel begraver ansiktet i händerna.


Tove och Erika log artigt åt tokigheterna.


Efterfest på perrongen. Spökhuset i bakgrunden är Blackebergs brevbärarkontor. Brrrr!


CJ och Larsson tolkar Deep Purple. Slutet är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0