Anyone for tennis?

I fredags efter jobbet så var det dags för en aktivitet som jag inte sysslat med på väldigt många år, nämligen tennis. Spelplanen var Salkhallen i Alvik och på andra sidan nätet stod Post-Linus, som visade sig vara en svår nöt att knäcka. Det var väl inte ett möte i klass med exempelvis Federer mot Nadal, men det var i alla fall jäkligt kul att spela, och det var ju huvudsaken.


Jag hyrde ett racket som var helt okej, och även om servarna var långt ifrån klockrena så blev det i alla fall stundtals rätt så bra slag från baslinjen. Det kändes ganska jämnt till en början, men jag hade aldrig riktigt kylan att sätta dit de avgörande bollarna, och Linus plockade hem gem efter gem. Ibland blixtrade jag till, men allt som oftast lyste orutinen igenom. I flera lägen när det bara var att placera bollen för att vinna poängen så åkte den istället upp på läktaren, och det var tur att matchen inte spelades inför publik. Linus konstaterade att jag inte utnyttjade min fördel när det gällde konditionen, så det får jag jobba på till nästa gång. Den här gången krossades jag nämligen fullständigt.


Slutresultatet skrevs till: Geijer - Lundqvist 6-1, 6-1. Vilken förnedring!


Jag har dock inte gett upp, utan redan nästa vecka ska vi spela igen, och då kommer det absolut gå bättre. Min taktik inför nästa möte är att se till att Linus får springa mer, att attackera oftare vid nätet och att inte slå så många skitslag i avgörande lägen.



Post-Linus spelade stundtals briljant.


Jag var kaxig innan matchen, men Linus fick snabbt tyst på mig.


Servarna måste helt klart bli bättre till nästa gång.


Linus vann, dock inte utan att bli rejält svettig först.

Kommentarer
Postat av: Linus

Klockren analys av matchen. Jag bävar redan inför returen på torsdag. ;)

2009-08-02 @ 18:21:48
Postat av: Erika

Haha, I löve tennis. Känner igen det där. Min lillebror brukade tävla i det förr och använde sin stackars syster som bollplank. Gick rätt fort att lära sig att parera bollarna även om det inte blev några fantastiska returer ;P

2009-08-03 @ 17:01:17
URL: http://edewien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0