Möten med tyskar

En sista video från Wacken Open Air innan jag släpper taget om den festivalen och går vidare för den här gången. Om det är någon som är vass på tyska så skulle det nog vara på sin plats med en översättning, jag tycker mig uppfatta att mannen med cowboyhatten säger något i stil med att han varit tvungen att ta en lång semester, men jag är verkligen inte säker. Mannen med safarihatten ser för övrigt inte alls ut att trivas på Wacken, snarare verkar han längta till Afrikas savanner, eller något.

 

Igår hände för övrigt en rolig grej på brevbärarrundan, då en tysk tjej i min ålder kom fram och frågade om en vägbeskrivning. Det visade sig vara svårare än väntat att förklara för henne vart hon skulle (trots att jag försökte rita en karta), så det slutade med att hon följde med mig en bit på min runda så att jag till slut kunde visa henne personligen vart gatan låg. I förbifarten hann jag nämna att jag varit på Wacken för ett par veckor sedan, och då såg hon mycket imponerad ut. Det är lite lustigt, för mig veterligen pratade jag inte med någon tysk tjej nere på Wacken, men istället träffade jag en väldigt pratglad och trevlig tyska i Bromma på Bällstavägen. Amazing, it is! Det kändes för övrigt väldigt bra att hjälpa henne till rätta och därmed också göra fin reklam för det svenska postväsendet. Jag skulle vilja utnämna det till veckans höjdpunkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0