High School Reunion

Som rubriken nämner så får jag lite sådan feeling av inbjudan till Hässelby Strands Gymnasiums jubileumsfest den 10 oktober, som damp ner i brevlådan häromdagen. Tanken är att samla så många elever man bara kan i skolan för att fira att gymnasiet nu fyller tio år. Så här ser "schemat" ut:

18:30 - 21:00 Drop in med mingel, mat och dryck

Okej, inga konstigheter där.

21:00 - 22:00 Showtime

Hm, innebär detta uppträdanden från några gamla excentriska lärare eller före detta esteter? Låter inte så lovande.

22:00 - 01:00 Fritt hopp och lek

Okej, vad menas med detta? Hoppa fritt? Nej, nu blev jag skeptisk.

Det lutar åt att jag inte går, men jag har inte bestämt mig ännu. Det som på något sätt lockar är att jag för det första bor väldigt nära skolan numera (typ 2 minuters promenad ifrån) och för det andra är nyfiken på att se hur man har tänkt klämma in elever från hela tio års klasser i den lilla skolan. Fast man kanske inte räknar med att så många dyker upp...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0