Derby

AIK-Djurgården, kanske ni säger? Fnys, säger jag, och går till Grimsta för att kolla på prestigemötet BP-Väsby Utd. På senare tid har jag äntligen börjat använda mitt säsongskort (det vill säga Kamel) på närliggande arenan Grimsta IP, först U21-landskampen Sverige-Polen och nu det viktiga mötet mellan Superettans två Stockholmslag. Roligast med matchen var att följa Hässelbysonen Peter Motas, brorsans kompis som tidigare lirat i AIK men nu spelar högerback i Väsby Utd. Skojigt nog för oss så vann Väsby Utd med 0-2. Här kommer bilderna!

 


BP hade hyrt in cheerleaders, men det hjälpte föga.


Peter slår en passning.


Linda har börjat tycka om att gå på fotboll.


Linus kollar programmet.


Ex-Djurgårdaren Kanon-Jon slår en hörna.


Peter Motas intervjuas (av oss) efter matchen.


Brorsan och Peter spelade i samma lag som små. Hässelby SK for real!


Peter hade så mycket att berätta att det till slut nästan bara var vi fyra kvar på arenan.

Kommentarer
Postat av: Linda

På sista bilden ser det ut som att jag står och antecknar vad Peter säger, haha! :D

2008-09-23 @ 15:23:09
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0