Utflykt till Årsta Postterminal

Det här var grejer, ska ni veta! Efter att ha jobbat en hel arbetsdag i onsdags så hoppade alla postisarna i Ulvsunda på en chartrad buss, sedan hämtade vi upp några kollegor i Solna Strand och Hallonbergen (born and raised...) för att sedan fara vidare ut mot Årsta Postterminal. Alla som är fast anställda hos Posten AB måste göra det här besöket, då vi genom vissa föreläsningar och rundturer fick veta hur Posten ska modernisera sin verksamhet år 2009.

Nåväl, det var faktiskt ett roligt besök, även om jag inte kan påstå att jag lärde mig mycket av alla siffror och statistik. Det bjöds i alla fall på en hel del smörgåsar, kaffe, bullar och festisar - självklart var alla och snyltade som gamar så fort man kom åt. Någon middag behövde jag inte äta samma kväll... *dryg och mätt* Lite roligt var att jag som vanligt hamnade i centrum, denna gång genom att bli gruppledare för Peter Olofsson, B-L och sju stycken främlingar. Mitt jobb var att se till så att ingen försvann under rundturen och att alla var samlade till varje föreläsning. Jag behövde inte anstränga mig så mycket, men en gång fick jag säga till två sega gubbar att "ja, nu väntar vi bara på er två". Mathias såg vad jag höll på mig och tog ner mig på jorden igen genom att kalla mig för Mini-Hitler. Så går det när man får för mycket makt!

Hade tagit med mig kameran, blev inte så mycket fotomöjligheter som jag önskat, men här är i alla fall lite.


B-L och Mathias slumrar till på bussen.


Peter Olofsson och Yours Truly


Årsta! Har ni sett så många blålådor någon gång?


En av guiderna visar hur sorteringsmaskinerna fungerar.


De här bilderna kan inte göra Årstas storhet rättvisa, känns det som.


Vid 17-tiden var det dags att åka hem. Sorgligt, men sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0