Musikvideoregissörer på stan

"I see... music video directors..."
"When do you see them?"
"All the time!!"

Som av en händelse har jag sett Sveriges två främsta musikvideoregissörer på stan inom loppet av några dagar. Först förra söndagen, efter min kurs hos Studiefrämjandet, i Vasaparken där jag gick förbi en stiligt klädd Johan Renck, även känd som Stakka Bo. Han har regisserat videor till bland andra Madonna, Beyonce, Robbie Williams, New Order och Kylie Minogue. Honom har jag dock sett på stan ett par gånger förut, så det kändes inte så märkvärdigt.

Då smällde det aningen högre när jag och Larsson i närheten av replokalen fick syn på Jonas Åkerlund, som är en mångsidig herre med både hårda akter som Metallica, Candlemass, Rammstein och Satyricon på meritlistan, samtidigt som han jobbat med U2, Roxette, Christina Aguilera och Rolling Stones. Vi skämtade om att vi skulle gå fram och fråga Jonas om han kunde tänka sig att göra en video åt vårt band Lost Domain, men vi fegade ur och gick och åt kebab istället. Han handlar på ICA Nära Roslagstull, bara så att ni vet.

Denna festliga händelse firar jag med att posta Jonas Grammy-belönade musikvideo till Madonnas "Ray Of Light".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0