Sollefteå

I helgen trotsade jag, Linus, Linda och kusin Oscar det hårda vädret och tog bilen upp till Sollefteå för att hälsa på våra kära släktingar. Jag och Linus delade på körandet, medan Oscar stod för öldrickandet. Lagom till att vi kom fram till Kramfors så var drickat slut, så då hämtade vi upp kusin Karl och kunde även stanna på Systemet. Briljant! Vi vågade oss till och med in på Karls skola (han jobbar som lärare) men där fick vi misstänksamma blickar på oss och en tvär lärarinna frågade vad vi hade där att göra. Hon undrade nog hur många klasser Oscar hade gått om.

Det blev ett kort men väldigt trevligt besök i Sollefteå, i vanlig ordning. Som alltid när vi och våra kusiner träffas så är det främst spel som gäller, till exempel Sagan Om Ringen Risk. Oscar vann båda partierna och jag fick skämmas för två svaga omgångar. Det blev också en del promenerande i det hårda Norrlandsvädret. Ännu hårdare skulle det bli på hemvägen, särskilt kring Roslagen där det var snöstorm. Men som den säkre bilföraren jag är lotsade jag hem sällskapet till Stockholm utan en skråma. Nästa Sollefteå-besök blir troligtvis i sommar (det brukar vara mindre kaotiska väderförhållanden då).

Bilder?


En av Linus misslyckade Corron-stötar fångade på bild.


Big Osc.


Jag visar hur en stöt ska gå till. Oscar är mållös.


Linus och Karl lägger upp dagen.


Promenad längs med Ångermanälven.


Åsa och Linda pulsar fram i snön.


Brothers in arms.


Hunden Qobby var såklart med.


Uppe på Hallstaberget. Sollefteå i bakgrunden, Linda i förgrunden.


Tacosmiddag sista kvällen.


En vy från passagerarsätet i Roslagstrakten på vägen hem. Snowblind!


Ett litet troll följde med oss hem från de norrländska skogarna.

Kommentarer
Postat av: Flygande maran

Vi ses lille pojk

2009-12-04 @ 23:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0