Din morsa jobbar inte här

På mitt jobb är det många som tycker om att dricka kaffe. Dock tycker några av kaffedrickarna att det inte är deras ansvar att ställa koppen i diskmaskinen när man är klar med den. Vissa ställer den rentav på matbordet bara ett par meter från diskmaskinen. "Vem vet, om jag ställer koppen här så kanske någon annan plockar undan den åt mig?" Hela den här situationen kanske skulle vara roande om den hörde till en Seinfeld-episod, men när det istället händer dagligen på arbetsplatsen och bovarna till stor del är medelålders män så känns det snarare patetiskt. Då blir det desto roligare när man sätter dem på plats, som när min hjältinna Sari författade den här lappen för ett par dagar sedan.


Den här lappen gjorde kaffegubbarna mållösa.


Oj, vad utmattande att gå hela vägen till diskmaskinen!


Diskschema och propaganda för matlådor. Denna vecka är det minsann min tur att diska!


Bara nyttigheter i vår kyl, som ni ser. Anna Skipper skulle gå loss rejält.

Kommentarer
Postat av: Johan Köhn

Helt rätt. Det är så medelåldersslarv ska hanteras.

2008-11-10 @ 21:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0