En kväll på Debaser

I måndags kväll var jag och Nathalie på Debaser, en trevlig liten klubb precis i Slussens kärna. Har inte varit där på evigheter, senast var nog för ett par år sedan när jag som skjutjärnsreporter åt Metal Covenant intervjuade Blind Guardian-sångaren Hansi Kürch på Debasers baksida. Det blev en riktigt lyckad intervju vill jag minnas, trots att jag råkade göra Hansi lätt irriterad genom att fråga vad han tyckte om Sagan Om Ringen-trilogin.



                                                                Jag och farsan (som givetvis var på plats).


                                                                                 Nathalie tog alla fina bilderna.

Denna gång var det inte lika celebert besök, utan fyra svenska band där ett av dem var Mad Lee Riot, vars trummis Lea Larsson är en god vän till oss, och hon har även producerat våra demos. Jag var såklart där som reporter, medan Nathalie var där för att prova olika sorters viner samt fotografera. Mad Lee Riot är ganska svåra att placera i något fack, men det känns som att grungerock ligger dem närmast om hjärtat. Det låter bra på skiva, men ännu bättre live. De har utökat sin livesättning med en extra gitarrist och en keyboardist, vilket gör att det inte bara är roligare att titta på än vad det var när de bara var tre, utan det blir även mer tryck i låtarna. En komposition som The Fall förtjänar att bli en stor hit, så bra är den. Får länka till den när låten väl hittar ut på nätet.


                                                          Mad Lee Riot in action!


Recension och mer bilder kommer upp vilken dag som helst på http://www.metalcovenant.com/.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0