EM-tåget rullar vidare

Sverige är utslaget ur EM, men det skiter jag i. Det är ju nu de riktigt spännande matcherna mellan de bästa lagen tar vid. Redan igår kunde vi se toppmatchen mellan Tyskland och Portugal, som tyskarna vann med 3-2. Innan turneringen började tippade jag Tyskland som slutsegrare, och jag måste självklart stå fast vid mitt tips nu när de är klara för semifinal. Hade man kunnat spola tillbaka tiden till innan EM startade så hade det dock varit dåraktigt att tippa på något annat lag än Holland, med sin anfallsglada totalfotboll. Tillsammans med Ryssland är de laget jag blivit mest förtjust i, så matchen mellan de två lär bli en höjdare. Även Kroatien och Spanien har sett ruggigt starka ut.

Mina återstående tips för turneringen blir således att Tyskland tar revansch på Kroatien i första semifinalen, medan Holland slår Spanien i den andra semin. Vilket betyder att det blir en drömfinal mellan rivalerna Tyskland och Holland. Vi får väl se hur det går, nu när EM-tåget rullar vidare med andra kvartsfinalen Kroatien-Turkiet ikväll.

Nu ska jag och Linda promenera till Drivbänksvägen och mitt förra hem, där det blir klassisk midsommarsmiddag med sill, potatis, köttbullar och kanske mer därtill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0