Att komma i tid

Imorrn börjar jag jobba igen efter tre veckors semester. Så jävla kul! Nu väntar fem veckor av supertidiga uppstigningar, reklamradio, trötta gubbskämt, mycket trappspring samt att somna på soffan vid sju på kvällen. Men egentligen så är brevbäraryrket riktigt soft just på somrarna, då det är varmt och skönt utomhus. Det enda jag har riktigt svårt för är väl just det här med att gå upp så tidigt om mornarna. För att slippa stressa så bör jag gå upp senast halv fem, och om jag ska hinna äta frukost bör det helst bli ännu tidigare än så. På senare tid har jag dessutom haft svårare och svårare att passa tider, men jag tänkte försöka vända på trenden nu när jag ska börja jobba igen. Har nämligen köpt en sån här:


Yes, en digital väckarklocka. Tidigare har jag förlitat mig på min trusty mobilväckare, men ibland när man är för trött så kan det hända att den inte räcker till. Ett par gånger har jag i ett ytterst sömnigt tillstånd lyckats stänga av mobilen och gömt den under kudden, för att sedan vakna på tok för sent av att solstrålarna börjat leta sig in i sovrummet. Snooze-funktionen är också rätt opålitlig, då det lätt kan bli så att man trycker på den i all oändlighet - hjärnan säger åt en att gå upp, men kroppen orkar bara inte. Den här väckarklockan ska fungera som back-up till mobilen, är det tänkt. Jag får återkomma om några dagar med beskedet om den fungerar klanderfritt eller inte.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är ju din backup ibland. Ge mig credd för f*n! :P

2008-06-22 @ 12:41:52
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Maria

Du har blivit utmanad mister!

2008-06-23 @ 21:57:59
URL: http://www.kalendarium.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0