När Iron Maiden kom till stan

Iron Maiden fyllde Stockholm Stadion igår och spelade alla sina gamla hits, och recensionerna blev som väntat strålande. Att järnjungfrun nästan alltid levererar är väl ingen hemlighet direkt, därför sved det lite att jag inte fick tag i någon biljett den här gången. Men vetskapen att det blir min tur på Wacken Open Air om exakt två veckor lindrar smärtan, och det är väl den största orsaken till att jag inte köpte några plåtar i andra hand.

Istället tillbringade jag, Ahlin, Larsson och Natta kvällen i replokalen ett par stenkast från Stadion. När det var dags att åka hem runt tio-snåret kunde vi dock inte hålla oss, utan Larsson körde till konserten och cruisade runt tillräckligt länge för att vi skulle kunna höra de bästa bitarna ur Run To The Hills. Lite senare ringde brorsan och spelade upp nästan hela Fear Of The Dark i mobilen, och det var ju generöst.

Farsan var också på plats, och efteråt styrde han stegen till puben Dubliner. Väl där stötte han på Iron Maiden-gitarristen Janick Gers, som det småpratades med lite. Bildbevis ser ni nedanför. Nästan ännu roligare är att dadio och Gers syns tillsammans på en vimmelbild som sedan hamnade på Aftonbladets förstasida. Tyvärr syns det lite för dåligt för att scanna in och visa här, så ni får antingen köpa ett lösnummer eller helt enkelt lita på mig.


Janick Gers och Lunkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0