Mellanlandning

Har nyss kommit hem efter en kort vistelse hos min flickväns familj i Valdemarsvik. Tre hela dagar utan avgaser, betong, hårdrock, tv-spel, störande grannar och med avslagen mobiltelefon. Och tillsammans med flera personer jag tycker mycket om och med storslagen natur omkring en. Det är en svårslagen känsla att sitta och sola/läsa/filosofera i trädgården medan en traktor kör omkring och jobbar på andra sidan vägen, samtidigt som solen går ner bakom trädtopparna i fjärran (poesivarning?). Inget som händer en vanlig dag i Hässelby Strand direkt.

Den här gången var vi på födelsedagskalas, ute vid Fyrudden och åt glass, på grillning och på utflykt till vackra kuststaden Västervik, bland annat. Som vanligt så blev det en hel del läsande, hann klart med Stephen King-novellen The Mist (spännande läsning, även om den inte tillför något nytt om man sett filmen) och blev nästan färdig med Depeche Mode-biografin (mer om den i ett senare inlägg).

Nu är det bara att packa om väskan, för i morgon vid den här tiden åker jag ner till Tyskland och Wacken Open Air. Lite bilder från Östergötland och Småland så länge?


En vy över Gållösa (där vi bor), en liten bit utanför Valdemarsvik.


Valdemarsvik har Sveriges ostkusts enda fjord.


Jonna med en sur och trött kissemiss.


Katten Asterix ställde motvilligt upp på en bild.


Jag och en ko (jag till höger).


Svågern Jens tog på sig sin fribrottar-outfit när det var dags för grillning.


Linda spanar ut över Västervik.


Jag och mina svärföräldrar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Undrar hur glad Brottar-Jensa skulle bli om han såg att han figurerar på bild här på bloggen? Haha! :D

2008-08-02 @ 16:06:36
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Linnea

Bilden på Jonna och katten var ju för härlig. Dock får jag lite jurtjyrkogården-vibbar av bilvägen precis utanför huset.. :o

2008-08-04 @ 17:01:56
URL: http://artbox.devote.se
Postat av: Niklas

Linnea: Det roliga är att det finns en djurkyrkogård lite längre uppåt skogen på bilden, dock var det inte en indianstam som upprättade den, utan ett gäng onda bönder.

2008-08-04 @ 20:11:46
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0