Ingen gillar min keps

Förra veckan fick jag en keps av en snäll kund på jobbet, som jag glatt började använda då mitt hår såg för risigt ut under den perioden. Kritiken lät inte vänta på sig. Min flickvän tyckte jag såg pojkaktig ut. Min syster tyckte jag såg ut som en tönt. Men argast av dem alla var den högljudda fiskmåsen som häckar på ett av våra grannhus, och som gärna sitter och spanar belåtet ut över sitt kungadöme (AKA Vindruvsbacken) om dagarna.

Jag fick känna på måsens vrede en morgon häromdagen då jag knallade iväg i riktining mot jobbet cirka halv sex på morgonen. Så fort fiskmåsen fick syn på mig så tillkallade han en av sina underhuggare och började förfölja mig med sporadiska dykningar för att skrämma mig. Det var som en scen ur Alfred Hitchcocks rysare Fåglarna, fast bara med fiskmåsar. Efter ett tag fick jag nog och gömde mig under ett träd, och slutligen tröttnade måsarna och trakasserierna upphörde. Först i efterhand har jag insett att det inte var mig de var ute efter - det var kepsen. "EM är slut, get over it", liksom. Nu har kepsen åkt upp på hatthyllan, där den lär stanna kvar ett bra tag framöver.


I have seen evil...


Ingen ville veta vart jag köpt min keps.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du i keps får mig att se gammal ut fattar du väl? :S Synd att fiskmåsen inte bajsade på den, muo-haha! ;)

2008-07-23 @ 17:21:12
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0