Germany calling

Om cirka två timmar sitter jag på en festivalbuss fullastad med galna rockers på väg ner till Tyskland och Wacken Open Air. Kan inte påstå att bussresan är något jag längtat efter, den uppskattas ta cirka 16 timmar, så vi bör komma fram klockan 10 i morgon bitti. Hoppas bara inte man hamnar bredvid någon störig person (typ Ahlin, haha) för då blir det svårt att dra sig undan, man kan ju inte gärna hoppa av bussen. 

 Faktum är att ju mer jag läser om Wacken på diverse forum, desto mindre framstår den som en bra festival. Det är en hel del kommentarer kring dålig organisation, långa köer, sjukt packat med folk, äcklig mat, dåligt med vattenposter, osv. Men som alltid med festivaler så brukar det vara jätteroligt när man väl kommer dit, så jag hoppas att den trenden håller i sig. Jag har laddat med att damma av mitt gamla tyskalexikon från skoltiden, förhoppningsvis kan fraser som dessa hjälpa till att göra mig förstådd där nere:

"Können Sie mir den Weg zu den Bajen-Majen bitte zeigen?" (Kan ni visa mig vägen till toaletterna, tack?)

"Ich will Kartofelsalat mit dem Bratwurst bitte haben. Schnell!" (Jag skulle vilja ha potatissallad med korv. Och låt det gå undan!)

"Auf der welchen Bühne spielt Eisenjungfrau?" (På vilken scen spelar Iron Maiden?)

"Mein Zelt wird gebrochen." (Mitt tält är trasigt.)

"Ein Schtinker für meinen Freund hier, bitte." (En stänkare till min kompis här, tack.)

Ja, ungefär så. Vi ses på Wacken, peeps!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0