Friluftsliv

Helgen var rätt intensiv för min del, inte nog med att man har ett fysiskt ansträngande arbete, det ska springas omkring på helgerna också! Efter jobbet på fredagen så åkte jag och brorsan till Komethallen i Veddesta för en badminton-match (som han dessvärre vann med 2-1 i set). På lördagen spelade jag fotboll med boysen på Hässelby Gårds konstgräsplan, och dagen därpå var jag ute på en timmes promenad med min hurtiga flickvän i Grimstaskogen. Redan här började jag få nog, och värre skulle det bli!

Den verkliga prövningen kom nämligen inte förrän på kvällen, då det var fotboll igen på Hässelby Gård, fast med Yodas gäng. Otroligt intensiva och roliga matcher som pågick i nästan tre timmar. De killarna är inga amatörer precis, så det blev ett betydligt högre tempo än vad jag är van vid. Det märktes dagen därpå, och idag har jag den värsta träningsvärken någonsin, känns det som. Har ont på de flesta musklerna på kroppen; ryggen, ljumskarna, låren, skinkorna, magen, vaderna... you name it! Jag kände mig lika smidig som ett kylskåp när jag tog mig fram på jobbet, och det kan inte ha sett klokt ut. Om det var värt det? Totally.


Stretching är bra - om man gör det ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0