Top of the Pops

Såg SVT:s OS-sammandrag Den Olympiska Studion igårkväll för första gången och mycket mer än så behövs inte. Det finns i princip bara utrymme för högst tre timmar live-OS per dag för min del (om jag går upp vid typ klockan fyra istället för halv fem på morgonen så hinner jag titta lite innan jobbet, men det orkar man knappast) så då kommer André Pops en och en halv timme långa sammandrag som en skänk från ovan. I princip alla grenar redovisas, och gästerna kommer med intressanta analyser och kommentarer. Började rynka pannan en aning när jag såg att man släpat in ett helt handbollsmål och ett gäng handbollstjejer i studion (fruktade att det skulle röra sig om Peter Jihde-trams eller Lilla Sportspegeln) men till och med det funkade, när man skulle visa hur Sydkoreas försvarsspel fungerar. Det var sjukt kul när Popsen skulle vara med i leken och kastade bort bollen.

Efter det följde Olssons Studio och det var däremot ingen hit. En slags talkshow som bara bestod av babbel, och stackars Lisa Miskovsky som var inbjuden som gäst såg mest ut att vilja åka därifrån. Känns skönt att konstatera att man kan gå och lägga sig klockan 21:30 utan att missa något.


The one and only - André Pops.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0