OS är igång

Nu har OS i Peking börjat, och även om det enligt mig inte matchar fotbolls-EM så är det såklart mycket sevärt som bjuds. Det lär för övrigt bli svårt för någon värdstad att toppa Pekings invigning, som under de delar jag såg (cred till den som orkade se hela) var riktigt storslagen. Jag som trodde att det var avgaserna som skapade all smog som ligger över staden, nu när jag sett alla fyrverkerier vet jag bättre.

När jag var liten så brukade jag titta rätt intensivt de 2-3 första dagarna på OS, innan jag tröttnade och gick ut och arrangerade egna olympiska spel med mina tävlingssugna kompisar. Det lär väl inte bli aktuellt nu, men dessvärre lär det inte bli så mycket tittande detta OS på grund av de jobbiga sändningstiderna. Det blir att lita till Andre Pops och hans OS-sammandrag om kvällarna. De grenarna jag kommer att följa mest blir förutsägbart nog damfotbollen och friidrotten, men det roliga med OS är ju å andra sidan att det finns möjlighet att se sådant som inte sänds så ofta annars, som bågskytte, pingis, landhockey, gymnastik, beachvolley eller simhopp. Dock finns det också en hel del grenar som jag tycker är så trista att jag får lust att kasta mig utför balkongen, nämligen segling, boxning och alla ridsporter.

Om en liten stund: fotboll på Hässelby Gård med Yodas mannar.

Ikväll: Lars Winnerbäck-konsert på Zinkensdamm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0