Bloggar jag gillar #3

Idag, 080808, fyller Tommy Jansson 24 år. Det firar Stockholm genom att bland annat spärra av Stureplan för att dansa hela natten lång. Tommy själv tar dock ingen notis av det, för han bor för närvarande på andra sidan jordklotet, i Japan.

Tommy och jag växte upp tillsammans på Drivbänksvägen, och från den första gången han slog mig i Street Fighter II förstod jag att han hade potential att bli något stort. Här fanns äntligen en värdig motståndare - a man worth killing. Vi har hittat på en hel del kul grejer genom åren, bland annat bjöd jag med honom till Hultsfredsfestivalen år 2002 (då festivalen fortfarande var het). Fem år senare bjöd Tommy tillbaka genom att ordna mig ett gig tillsammans med Anton Körberg i ett redan klassiskt avsnitt av Rock & Roll TV i Kanal Lokal.

Tomyo Tokyo är en närmast oumbärlig blogg för den som är intresserad av Japan, eller för den delen bara vill titta på jäkligt snygga bilder. Det berättas bland annat om hur det går med Tommys DJ-karriär, hans pluggande, vilka arkadspel som gäller (just nu: Silent Hill Arcade) och vilka utflykter som är bra. Mt. Fuji är tydligen en riktig höjdare (i dubbel bemärkelse, hoho...) som ni kan se på bilden nedan.


Grattis, Tommy-san!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0